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sexta-feira, 18 de maio de 2012

Fiera di Vicenza assina cooperação com Dubai e estuda acordo com o Brasil


O Presidene da Fiera di Vicenza, Roberto Ditri, o Presidente da CIBJO / World Jewellery Confederation, Gaetano Cavalieri, e Trixee Loh, Vice-Presidente do Dubai World Trade Centre (DWTC)

A Fiera di Vicenza, através do seu Presidente, Roberto Ditri, e o Dubai World Trade Centre (DWTC), através da sua Vice-Presidente, Trixee Loh Senior, estabeleceram um acordo de cooperação.

Assim, a Fiera di Vicenza torna-se parceiro do Dubai World Trade Centre para a Europa e actuará como seu representante para empresas dos sectores das jóias, ouro, relojoaria e tecnologia relacionada, na organização da sua participação no ultra-moderno centro de exposição no Dubai, um local de referência nos Emiratos Árabes Unidos e em todo o Médio Oriente.

O acordo de colaboração ocorreu ontem, no final do primeiro dia do Congresso da CIBJO / World Jewellery Confederation, que decorre em Vicenza, Itália, no âmbito do World Jewellery Forum - um evento que tem concentrado esta semana nas instalações da Fiera de Vicenza a elite da comunidade mundial dos diamantes e da joalharia. Estação Cronográfica é o único meio de comunicação social de língua portuguesa presente nos eventos.

Uma delegação oficial do DWTC está a participar no Fórum Mundial de Joalharia e de visita à VIcenzaOro Spring, a feira internacional de ouro e joalharia que decorre a partir de amanhã, sábado, e até quarta-feira, 23.

Segundo as duas empresas, um factor comum esteve na base da parceria entre a Fiera di Vicenza e o DWTC - o considerável conhecimento que ambos detêm da indústria do Luxo, particularmente no que respeita ao topo de gama no ouro e joalharia.

Fiera di Vicenza, com as suas realizações VicenzaOro, é uma das três empresas líder a nível mundial na organização de feiras internacionais no sector (nas suas várias edições anuais, a VicenzaOro congrega mais de 4.500 visitantes de 35 países e é visitada por 43 mil profissionais de 124 países.

Já o DWCT realiza a Dubai International Jewellery Week, que este ano decorre de 21 a 24 de Novembro. Com 300 expositores de 20 países, a feira começa a ter um appel importante no mercado da joalharia e ourivesaria topo de gama no Médio Oriente.

Um dos primeiros passos da cooperação ontem iniciada será o papel da Fiera de Vicenza - coordenará oficialmente as presenças italiana e europeia na Dubai International Jewellery Week.

Fiera de Vicenza está a procurar estabelecer acordos semelhantes de cooperação em outros mercados emergentes, como o Brasil

Do comunicado emitido em Vicenza:

“Relations between Fiera di Vicenza, the Emirates and the Middle East aim at collaboration and prospective offer,” said President Ditri, commenting on the agreement. “The Arab world loves gold and precious stones, it appreciates Italian jewellery, Italian products and the European style in all high range segments. I am sure that signing the agreement today will open new collaboration prospects and will bring much satisfaction to Fiera di Vicenza, Italy, Europe, Dubai and the Arab World.”

 Fiera di Vicenza’s know-how, its networking capacity and innovative formats are winning characteristics in relations with other leading international exhibition operators. Other agreements are being negotiated with strategic markets such as India, Hong Kong and Brazil.

Fiera di Vicenza is also strengthening its presence in the United States, still one of the most important markets for Italian products, by carrying out targeted scouting activities in collaboration with important independent retailers and by developing partnerships like the one with the JCK Show in Las Vegas with its new VICENZAORO Italian Club format.

“The partnership between Fiera di Vicenza and DWTC marks a further significant step of our networking strategy on a global level as per the business plan FDV 2011/15, launched one year ago. I do believe that the cooperation with DWTC will create new business opportunities to the industry” comments the Executive Director, Mr. Corrado Facco.

 “This strategic alliance will increase visibility and will promote commercial and business opportunities, not only for producers, but also for potential buyers of gold and jewellery in two of the most active luxury markets in the world: Europe and the Middle East. As far as we are concerned, we are extremely happy about the possibilities and the opportunities that this agreement will lead to for Dubai International Jewellery Week and VICENZAORO since both exhibitions are a chance to make contacts and connections between our respective customers, who feel encouraged by communication and creative marketing initiatives,” said Trixee Loh, Senior Vice President of the Dubai World Trade Centre.

Economic information According to the figures published by the Dubai Multi-commodities Centre, Dubai imports 360 tons of gold each year with a commercial value of about $3.3 billion. Of all the Gulf Countries, and favoured by a lower than 5% tax rate, the Emirates are the main importers and consumers of gold. Although gold is one of Dubai’s strong points, it should also be pointed out that the Country is emerging rapidly as an important pole in the diamond sector. According to indications from the Dubai Multi-commodities Centre, the demand for diamonds on a world scale should increase by 6% annually until 2020 and Dubai is forecast to acquire a large market share. The United Arab Emirates (UAE) are the second market in terms of value for Italian jewellery exports, which amount to about Euro 670 million (source: Istat 2011), 13% of Italy’s total gold and jewellery exports (source: Istat 2011).


A troca de documentos, depois de assinado o acordo

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