Est. June 12th 2009 / Desde 12 de Junho de 2009

A daily stopover, where Time is written. A blog of Todo o Tempo do Mundo © / All a World on Time © universe. Apeadeiro onde o Tempo se escreve, diariamente. Um blog do universo Todo o Tempo do Mundo © All a World on Time ©)

sábado, 6 de fevereiro de 2010

Blogs ao assalto

Os blogs estão a transformar a realidade comunicacional, em todos os aspectos e em todos os sectores. O Salão Internacional de Alta Relojoaria, que decorreu em Janeiro em Genebra, é disso prova.

Estação Cronográfica, que tem os pés assentes dos dois lados da "barricada" (suporte papel e Internet) esteve mais uma vez no SIHH, e constatou como o evento foi alvo da atenção dos blogs, de forma como nunca antes tinha ocorrido.

O site Worldtempus realizou um estudo (o mapa acima é desse estudo, mostrando as vezes que as marcas presentes no Salão foram referidas nos bloggs). A Van Cleef & Arpels lidera, muito possivlmente pelo facto de ter apresentado um relógio excepcional, de que aqui já falámos um pouco e vamos voltar a falar - uma ponte de Paris, onde uma mulher e um homem se encontram...

Eis o artigo da Worldtempus:

Florent Bondoux – IC Agency – with Elizabeth Doerr and Louis Nardin

This twentieth edition of the SIHH was notably marked by the presence of a number of bloggers perusing the brands’ stands alongside journalists belonging to both broad and specialized press.

Just a few years ago, these web editors would have had to wait for the magazine coverage to take place before being able to write their own articles and blogs providing their points of view on the new products. Today, certain bloggers are even invited by the brands themselves, certainly a sign of evolution within the PR machinery, which may now place more consideration on this new—and perhaps generational—type of communication.

This is a tendency confirmed by Fabienne Lupo, director of the Fondation de la Haute Horlogerie (FHH), who confided to the website businessmontres.com, “The SIHH, like the entire industry, has profited from the Internet communication boom, which has provided a great deal of visibility, especially considering that this fair is a private one. The web journalists are of course less numerous, though they represent a constant progression: a few dozen in comparison to the more than 1,300 print journalists present at the show.”

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