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sábado, 9 de abril de 2011

Ritmo Mvndo faz relógios IZOD sob licença

A Ritmo Mvndo vai passar a fabricar sob licença relógios da marca Phillips-Van Heusen (PVH) IZOD.

"A experiência da Ritmo tem-se focado em artigos de luxo, e estou muito satisfeito com a oportunidade que a PVH nos deu de lançar a marca de relógios IZOD a um nível em que o consumidor possa ter acesso a uma peça de luxo a um preço razoável", disse Ali Soltani, Presidente e fundador da Ritmo Mvndo.

O acordo vigora, para já, apenas no mercado da América do Norte e tem a vigência de cinco anos, extensível por mais três.

“Com a larga experiência global da Ritmo, acreditamos que eles são o parceiro certo para o lançamento deste novo produto, sob a marca IZOD”, disse Allen Sirkin, Presidente e COO da PVH.

A nova colecção de relógios IZOD inclui modelos simples e cronógrafos, com calibres de quartzo, devendo ter preços entre os 75 e os 200 dólares. Foi apresentada na Baselworld e deve começar a ser comercializada dentro de semanas nos Estadsos Unidos, Canadá e México.

A marca IZOD data dos anos 1930 e está licenciada a nível dos Estados Unidos a 24 empresas. Os produtos incluem artigos de escritório, para a casa, perfumes e, agora, relógios.

A PVH é uma das maiores empresas do mundo no sector do consumo, detendo marcas como a Calvin Klein ou a Tommy Hilfiger.

A Ritmo Mvndo foi fundada em 2002, na Califórnia, e é o cronometrista oficial das corridas IZOD Indycar Series.

mais sobre as duas marcas:

About IZOD and Phillips-Van Heusen Corporation

IZOD, one of the best-known and best-selling apparel brands in the United States, is known for its sport-inspired, clean designs and colorful product lines. With a history in the United States dating back to the 1930s, the IZOD brand is licensed to 24 companies in the United States and is also sold in 21 other countries. IZOD brand products include apparel and accessories for men, women, and children, soft home goods, men’s fragrance and watches. The IZOD brand offerings include products sold under the IZOD PerformX (technical and performance fabricated sportswear), IZOD Jeans, and IZOD LX (a luxury sportswear collection sold exclusively at Macy’s) sub brands, which are sold in over 6,000 retail venues worldwide, including department, specialty and company-operated stores.

Phillips-Van Heusen Corporation, one of the world’s largest apparel companies, owns and markets the iconic Calvin Klein and Tommy Hilfiger brands worldwide. It is the world’s largest shirt and neckwear company and markets a variety of goods under its own brands, Van Heusen, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, IZOD, ARROW, Bass and G.H. Bass & Co., and its licensed brands, including Geoffrey Beene, Kenneth Cole New York, Kenneth Cole Reaction, MICHAEL Michael Kors, Sean John, Chaps, Trump, JOE Joseph Abboud, DKNY and Timberland.

About Ritmo Mvndo

Ritmo Mvndo started in 2002 in Beverly Hills, CA by luxury retailer and watch aficionado Ali Soltani. Educated and trained as an attorney, integrated with the skills of a luxury retail merchant, it is a foregone conclusion that Ali Soltani strives to find harmony in contemporary watch making. In the course of nine years, RITMO has found selective partners to highlight its product through diligent distribution in each region. RITMO is the official timepiece of the IZOD INDYCAR Series, has licensing agreements with HBO's award winning series Entourage and Sex and The City and can be seen in many Hollywood films and VIP events.

Architecture, geography and time integrated by commonality of culture, heritage and history are hallmarks of RITMO watches. The offerings provide fresh, innovative inspiration fit for any modern lifestyle. With unique details such as Persepolis’ orbital cases or special edition diamond models RITMO Italian and Swiss techniques to redefine the independent watch market.

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